Belgacom
 
 
Dit is een openbaar Forum resource  openbaarRSS

Onderwerp

    MarcoPolo
    profiel 30/6 en lage snelheid
    Onderwerp geplaatst 30 juli 2012 door MarcoPoloFavorite User 
    142 weergaven, 5 Opmerkingen
    Titel:
    profiel 30/6 en lage snelheid
    Content:

    Dit op vraag van een kameraad.

    Kan 3 TV's aansluiten.

    Gegevens van de VDSL2 tool

    Profiles

    17/a -30/60

    16544kbps

    2064 kpbs

    268 m

    8d

    6,2db

    14276 kbps

    2991 kbps

    Waarschijnlijk zijn er problemen met de binnenbekabeling van het appartementsgebouw.

    Een technicus van Belgacom had zo'n vermoeden bij een vorige tussenkomst.

    Indien zo, dan is de vraag wie moet er eventueel opdraaien voor de vervanging van die bekabeling?

     

        

    reactie

     

    • Elsa

      Kan 3 TV's aansluiten.

      • 3 tv's waarvan 2 in HD is een 20 / 2 profiel
      • 3 tv's waarvan 3 in HD is een 30 / 6 profiel

      wat lees je af indien je surft naar http://1920168.1.1

      daar zie je iets in de aard van :

      VDSL line status SHOWTIME
      Downstream line rate ?????? kbps
      Upstream line rate ?????kbps
      Downstream Training Margin ??? dB

      De bekabeling in huis is voor de verantwoordelijkheid van de klant.
       BGC is verantwoordelijk voor de verbinding tot aan de Intro dus tot waar de kabel binnen komt.

      groetjes, Elsa
       

    • Elsa

      Je kan ook eens de lijntest zelf doen om te zien wat dit geeft als resultaat.

       zie op ricy's blog voor meer uitleg: http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn

      daar staat oa:

      Test uw Belgacom lijn... ©

      Hallo,

      Voortaan kunnen Belgacom klanten zélf hun lijn testen via de e-Services!
      We informeren u over de algemene status van ons netwerk en
      doen een gedetailleerde test van uw Belgacom lijn.
      Zo controleren we onder meer de configuratie van uw modem
      en de kwaliteit van de verbinding.

      Dankzij de lijntest zijn Belgacom klanten beter geïnformeerd in
      geval van problemen en wordt het eenvoudiger om hulp te vinden.

      Probeer het zelf via de e-Services (onderdeel “Mijn administratie”)
      of via de rechtstreekse link:
      https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myAdmini...

      Vriendelijke groeten,
      Eva van Belgacom


      ☻ Twee manieren om op de e-services pagina naar de link "Test mijn lijn" te gaan


      Terwijl u wacht wordt het volgende getest:
         • De kwaliteit van de lijn
         • De configuratie van onze systemen
         • De instellingen van uw modem

      groetjes, Elsa

       

       

    • Elsa

      ♦ omtrent deze Intro en aansluiting vind je meer op mijn blog  http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving 
           alsook de link naar de "aansluithanleiding".

      http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/install-fixed-line-ntp2007.pdf

       

       

    • MarcoPolo

      hierbij de gevraagde gegevens :

      down : 16544

      up : 2064

      downstream : 6.2 dB

       

      • 1 Huidige status van ons netwerk
      •  Geen problemen gevonden
      • 2 Analyse van de lijn
      •  Een probleem op uw lijn werd vastgesteld
      • 3Vind een oplossing

       

      We hebben een probleem gevonden op uw lijn

       

      Een tussenkomst van een medewerker van onze klantendienst is noodzakelijk.
      Contacteer ons nu door te bellen naar het gratis nummer 0800 22 800.

    • Elsa

      downstream : 6.2 dB

      Inderdaad duidelijk problemen met bekabeling.

      kijk eens op ricy's blog http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving

      om te zien of alles correct bij u aangesloten is.