Belgacom

TV Overal

TV Overal, thuis en onderweg.

Dit is een openbaar Forum resource  openbaarRSS

Onderwerp

Elsa
    TV overal problemen: opgepast ! Installeer de laatste versie...
    Onderwerp geplaatst 25 november 2012 door ElsaIntense User , laatst bewerkt: 11 maart 2014
    2240 weergaven, 38 Opmerkingen
    Titel:
    TV overal problemen: opgepast ! Installeer de laatste versie van Silverlight (nu ook op Windows Phone)
    Content:

Veel mensen ondervinden problemen met TV Overal door het feit dat ze de verkeerde versie van Silverlight hebben geinstalleerd.

Zorg daarom dat je de laatste versie installeert  HIER DOWLOADEN

groetjes, Elsa

PS: of gewoon surfen naar www.silverlight.be

Het is in principe niet nodig om eerst de oude geinstalleerde Silverlight versie te verwijderen maar wel aan te raden van het toch te doen
            (via configuratiescherm > Software).

Zie ook:

zie ook op ricy's blog ► http://bgctv.skynetblogs.be/#bgclanceerttvoveral

daar vind je ook de software versies voor

Tablet

Smartphone

Tablet en Smartphone

en nog meer .....

Vervolg van het TV overal verhaal 1 juli 2013 ook gratis voor comfort pack ► TV Overal gratis vanaf juli! Voor welke abonnementen?

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Vanaf nu kijk je op TV Overal ook naar: (18 sep 13)

• Kanaal Z
    • Canal Z
    • Cartoon Network NL
    • Cartoon Network FR
    • TV5 Monde
    • Mediaset

Met TV Overal kan je televisie kijken op je tablet/iPad, pc/Mac of smartphone/iPhone. Thuis gebruik je je Belgacom wifi-verbinding en onderweg het Proximus 3G/4G-netwerk of een van de 600.000 nationale wifi Fon Spots.

TV Overal is gratis inbegrepen in de Packs Comfort en Maxi. Andere Belgacom TV-klanten betalen 4,95 euro per maand. De tv-gids raadplegen en opnemen vanop afstand is gratis voor alle Belgacom TV-klanten.

TV Overal is beschikbaar op pc/mac via www.tvoveral.be en op tablet/iPad of smartphone/iPhone, via de gratis TV Overal-applicatie

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~=

Beschikbaarheid TV Overal in het buitenland

Neen, wegens de rechten van de contentproviders kunt u buiten België enkel de programmagids bekijken en Belgacom TV-opnames programmeren.   Tv-kijken of films huren in het buitenland is niet mogelijk.

Bij uw eerste login dient u trouwens de geolocatieclausule te aanvaarden die uw toegang tot Live TV beperkt tot België.
    Als u deze clausule niet aanvaardt, is het onmogelijk om in België op het mobiele 3G-netwerk naar Live TV te kijken.

###############################################################################################

Een nieuwe versie nl 3.2 is beschikbaar in de App Store & Google Play Store ( zie ook melding van EvBC ►HIER )

ref:tvoandroid

################################################################################################

TV Overal nu ook beschikbaar voor Windows Phone

10-03-2014

Belgacom TV-klanten met een Windows Phone kunnen vanaf nu ook thuis en onderweg televisie kijken op hun smartphone via de Belgacom- en Proximus-netwerken (wifi en 3G/4G). 

TV Overal  staat voor meer dan 40 zenders, waarvan meerdere in HD: Eén HD, Canvas HD, Ketnet/OP 12, VTM HD, 2BE HD, vtmKzoom, Vier, Vijf, Vitaya, Acht, Kanaal Z, Eurosport (NL& FR), Belgacom 5 (NL&FR), anne, JIM, MTV (NL&FR), TMF, Nickelodeon (Nl&FR), Cartoon Network (NL&FR), Euronews (ENG&FR) Belgacom Zoom (NL&FR), La Une HD, La Deux HD, La Trois HD, RTL-TVI HD, Club RTL HD, Plug RTL HD, Canal Z, AB3, AB4, France 2 HD, France 3, France 4, France 5, TF1, TV5 Monde, LCI, MCM Pop en Mediaset.

Klanten die een abonnement hebben op Belgacom 11+ en/of het Kids-boeket, kunnen die matchen/ zenders ook bekijken via TV Overal.

TV Overal is beschikbaar voor alle Belgacom TV-klanten. Het is inbegrepen in de Comfort en Maxi Packs met Internet Everywhere. Andere Belgacom TV-klanten betalen 4,95 euro per maand.

Om tv te kijken op een Windows smartphone via TV Overal, volstaat het de optie, indien nodig, te activeren via www.belgacom.be/tvoveral, vervolgens de app te downloaden in de Windows Store en in te loggen met de login en het paswoord van e-Services.

reactie

• Comabelg

Elsa,

Inderdaad bij mij bleef hij gisteren ook steeds laden, ik zocht achter een update maar had reeds de laatste versie, heb Eva daarvoor al gecontacteerd maar nog geen antwoord.

Uiteindelijk heb ik toch nog kunnen kijken en had ik deze stappen ondernomen:

- Silverlight volledig verwijderen (met een unninstaller omdat met de gewone unninstal veel regkeys achterblijven)

- alle geschiedenis van browser verwijderen

- browser opnieuw starten

- silverlight opnieuw downloaden & installeren

- browser opnieuw starten en tvoveral werkte weer :-)

Grt.

• Elsa

Ok bedankt voor de uitleg hoe je het aan de praat gekregen hebt kan altijd interessant zijn voor andere forum bezoekers die gellijkaardige problemen ondevinden.

grtjs

• Greetje11 .
      Dit heb ik een paar weken terug in een ander topic over problemen met TV Overal al eens mede gedeeld. Door het opnieuw installeren van Silverlight heb ik sindsdien geen problemen meer maar wel enkel met het gebruik van Chrome als browser. Met IE werkt het bij mij niet. Groetjes, Greetje
    • Elsa

Inderdaad daarom heb ik dit nog eens willen duidelijk maken aangezien ik vaststel dat er nog altijd zijn die dit niet opgemerkt hebben en mss dat dit meer opvalt als je een topic opstart dan dat het gemeld wordt ergen op de 10de pagina in een thread waar natuurlijk bijna nog niemand de moeite neemt om deze thread volledig door te nemen en al stil gevallen is na het doorlezen van de derde pagina (ik zeg nu maar iets).

Het is niet altijd door het herinstalleren van Silverlight dat het lukt maar door ook de juiste versie te installeren aangezien deze blijkbaar van de BGC site niet altijd een oplossing biedt en deze van Microsoft zelf wel.

groetjes, Elsa

• Eva van Belgacom

Beste forumgebruikers,

zoals Elsa hier vermeldt, kan je problemen ondervinden met TV Overal doordat Microsoft Silverlight die op je computer staat niet of niet correct is ge-update naar de laatste versie.

In principe volstaat het om gewoon te surfen naar www.silverlight.be en daar de laatste versie 5 te downloaden en installeren. Normaal is het niet nodig om de bestaande versie van je computer te verwijderen. In sommige gevallen is het echter wel nodig (via configuratiescherm > Software).

Elsa, alvast bedankt om dit te melden.

Met vriendelijke groeten,

Eva

• Rik .

ik denk dat 89 procent die bij belgacom werken jullie taaltje zelf niet begrijpen (allemaal technische termen ) als er een technieker te pas komt is het we zullen dat eens proberen

of dat moet vervangen worden enz en leg eens alles af en terug aan en zo doen we maar verder en opbellen moet u een halve dag aan uw telefoon hangen , mijn tablet is al

aktief sind 19/09/2012 en meld nog altijd (men moet klant zijn bij belgacom) ik ben ondertussen al ongveer 40 jaar klant bij belgacom maar blijkbaar weten ze het nog niet.

• Elsa

Nieuwe zenders op TV Overal

11-02-2013

Thuis én onderweg tv kijken op pc, laptop, tablet en smartphone via alle Belgacom- en Proximus-netwerken (wifi en 3G/4G). Hiermee is TV Overal het mobiele tv-aanbod met het meeste aantal zenders in haar aanbod. 

Vanaf vandaag breidt het aanbod van TV Overal uit met vier nieuwe zenders: de drie zenders van RTBF: La Une, La Deux, La Trois en de Franse zender TF1. Met TV Overal kijken Belgacom TV-klanten thuis én onderweg televisie op pc/Mac, laptop, tablet en smartphone. TV Overal illustreert mooi de strategie van Belgacom om haar klanten op elk toestel naar keuze toegang te geven tot hun diensten en applicaties wanneer en waar ze dit willen.

De vier nieuwe zenders vervolledigen  het zenderaanbod van TV Overal: één, Canvas, Ketnet/OP 12, vtm, 2BE, vtmKzoom, VIER, VIJF, Vitaya, Acht, Eurosport, anne, JIM, Nickelodeon Junior, Euronews, Belgacom  11 +/Zoom, Belgacom 5,  RTL-TVI, Club RTL, Plug RTL, AB3, AB4, France 2, France 3, France 4, France 5, LCI, MCM Pop, Tiji en Canal J.

Naast het uitgebreide aanbod aan tv-zenders kunnen Belgacom TV-klanten ook voetbal- en basketwedstrijden volgen. Hiermee heeft TV Overal, de mobiele televisiedienst van Belgacom, het meest complete zenderaanbod. Vandaag is de applicatie al meer dan 400.000 keer gedownlaod. TV Overal is inbegrepen in het Maxi Pack van Belgacom. Voor de andere Belgacom TV-klanten is TV Overal beschikbaar voor 4,95 euro per maand. Het raadplegen van de TV-gids en het programmeren van opnames op Belgacom TV vanop afstand is echter gratis voor alle Belgacom TV-Klanten.

Thuis én onderweg televisie kijken op pc/Mac, laptop, tablet en smartphone

Met TV Overal kunnen de Belgacom TV-klanten hun favoriete programma’s thuis en onderweg volgen. Ze kunnen in België televisie kijken op hun tablet, pc/Mac-computer, laptop of smartphone via een internetverbinding van Belgacom. Thuis doen ze dat via hun wifi-verbinding en buitenshuis via de meer dan 600.000 nationale wifi Fon hotspots of via het Proximus 3G- en 4G-netwerk.  

Activeer TV Overal via www.belgacom.be/tvoveral

Om tv te kijken via TV Overal, volstaat het om Belgacom TV-klant te zijn en de optie te activeren via het gratis nummer 0800 22 800 of via het web: www.belgacom.be/tvoveral.

• Belgacom TV-klanten met een smartphone of een tablet kunnen de TV Overal-app vervolgens op hun toestel downloaden via de Google Play Store of de Apple App Store.
      • Klanten met een laptop of pc/Mac-computer hebben toegang tot TV Overal via www.tvoveral.be.

• Marc .

na lang overwegen heb ik gekozen voor de Microsoft Surface RT tablet.

Helaas moet ik nu vaststellen dat TVOVERAL niet aangepast is aan deze nieuwste tablets van Microsoft.

Zijn er plannen om TVoveral te ontwikkelen volgens de nieuwste streamingprotocols?

Zoja, waneer? ik overweeg om mijn TVoveral abo terug te stoppen....

• Henk .

Ik heb de nieuwste versie van TV overal geïnstaleerd zodra deze uitkwam, en dit zowel p een iPhone, een iPad2 en een iPadRetina. Evenwel inloggen via e-services login en password lukt niet. Lukt wel via de website van TV-Overal. Apps gekilled, opnieuw geïnstalleerd, toestellen herstart, niets helpt. De helpdesk van Belgacom 2x ineschakeld, geen resultaat en ook geen gevolg. Zelfs geen contact wat beloofd was.

Apps worden blijkbaar op de klanten losgelaten zonder degelijk te testen.

Schandalig hoe Belgacom haar klanten behandelt.

Op dit ogenblik is het aanbieden van TV-overal eigenlijk een vorm van bedrieglijke reclame.

• Elsa

deze vraag stel je best eens aan Eva van Belgacom als volgt:

Een privé bericht naar Eva van BGC sturen door
      HIER te klikken
      en zoveel mogelijk klantgegevens door te spelen.
      (b.v.b. naam, klantnr., tel.nr., contractnr., e-services login, e-mailadres, gsmnr.)

Groetjes, Elsa 

PS:Hou ons in het kort op de hoogte als je wilt, want uit privéberichten aan Eva
      komt er normaal geen feedback dus kunnen andere forumleden er weinig van opsteken,dank u.

PS: Waar vindt u uw klantnummer, activeringscode en factuurdatum? klik hier

NB:
      Andere manieren om Belgacom te contacteren zoals chat enz...vind je op ricy's blog
      http://bgctv.skynetblogs.be/#hoe-belgacom-contacteren
      Surf naar (door deze link te copy/pasten in je browser)

• Elsa

aan TS toegevoegd 16 mei 2013:

• sinjoor74

De laatste versie van TV-Overal voor android smartphone (versie 2.6.0) heeft een probleem om programma's voor opname in te stellen op HD-zenders. In de TV-gids verschijnt niet de optie "'programma opnemen". Vanuit live TV kijken kan je dan weer wel een lopend programma starten voor opname (cirkeltje klikken). Bij SD zenders gaat het wél.

• swimmer4 .

@sinjoor73 als je terug een oudere versie wilt instaleren voor je android gsm kan je hem hier downloaden 

• stef 21150

Ik heb hetzelfde probleem als SInjoor73 op mijn smartphone (android HTC): 

kijken en ook opnemen van HD zenders lukt niet meer na de installatie van versie 2.6.0. SD lukt wel.

Maar thuis kijk ik graag naar programma's in HD-kwaliteit, ik neem daarom ook op in HD. Hopelijk wordt dit snel hersteld, anders moet ik ook een oude versie terugzetten

• Elsa

deze vraag stel je misschien best eens aan Eva van Belgacom of ze weet heeft van een komende oplossing voor dit probleem. 

Een privé bericht naar Eva van BGC sturen door HIER te klikken

PS: in mijn topic start staat ook de link waar je ook kunt softw downloaden

zie ook op ricy's blog