Belgacom

Dit is een openbaar Forum resource  openbaarRSS

Onderwerp

axs
    Beveiliging BBOX : nieuw?
    Onderwerp geplaatst 29 september 2012 door axsIntense User, laatst bewerkt: 29 september 2012 
    2878 weergaven, 74 Opmerkingen
    Titel:
    Beveiliging BBOX : nieuw?
    Content:

Blijkbaar wordt de BBOX nu beter beveiligd.

Als je wil inloggen op de config page van de bbox van een onbeveiligd netwerk krijg je het onderstaande scherm. Een hele vooruitgang!
    IS eerste keer dat ik dit zie, maar zou kunnen dat dit al geweten was?

Image:

reactie

• Elsa

Nieuwe firmware 60R10A-60A06W

Berichtdoor Fire69 op 15 nov 2012, 21:36 Usebase

Ik heb vandaag eens op het werk de verantwoordelijke voor de bbox-firmware aangesproken

Ivm het serienummer, blijkbaar simpel op te lossen.
      Gewoon één keer inloggen met het serienummer als paswoord.
      Dan het paswoord van de standaard-user aanpassen zodat dit niet mee blanko is.
      Vanaf dan moet je dus niet meer het serienummer ingeven.

Ivm de bug met de dhcp, da's minder positief nieuws...
      Ze zijn er van op de hoogte en het zal dus wel opgelost worden, maar de volgende firmware-push staat pas gepland voor midden volgend jaar.
      Best dus je ip's fixed op het device zetten de komende maanden...

gr Elsa

• xenne

nog niet gezien...

ik heb bij wijze van test eens m'n draadloos onbeveiligd en ik krijg dat scherm hier niet te zien, kan gewoon inloggen als tevoren

mvg

• Jack

Bij de e-Service staat nu ook de mogelijkheid om uw modem te controleren. Misschien dat je dan ook deze info krijg indien niet beveiligd.

Mvg

• Elsa

bedoel je onder FON , er staat "NOK"

nochtans staat de wifi beveiliging op !

Als op controleren druk dan krijg ik een foutmelding !

gr Elsa

• axs

Is op een BBOX die er toch al minstens 2 jaar staat... zal dus via een firmware upgrade gebeurd zijn.

• Elsa

ik heb

Runtime Code Version       60R10A-60A05S  

welke heb jij staan ?

• xenne

misschien werkt dit enkel op bbox-en die standaard niet beveiligd worden met een paswoord? ttz deze van de vorige generatie

ik heb een vrij nieuwe, hardwareversie 15

mvg

• sinjoor74

Heb ook Runtime Code Version 60R10A-60A05S, maar slechts Hardware Version 1 (heb b-box2 van april 2009, bij omzetten op VDSL2). Nog geen tussenscherm gezien.

• Elsa

ik ook Sinjoor zelfde runtime code en hardware versie 1 en ook nog nooit dit scherm gezien !!

Axs joeng das x speciaal da jebt zenne ;-)

gr Elsa

• xenne

zou idd gaan over nieuwe firmware, nl 60R10A-60A06W

axs, hoe weet je dat je dit enkel te zien krijgt als je probeert in te loggen vanaf een onbeveiligd netwerk?

admin paswoord zou ook gewijzigd zijn bij deze firmwaren

mvg

• Ellen .

Het wordt evengoed gevraagd bij een beveiligd netwerk! het is idd een update.

• xenne

bedankt Ellen, dat dacht ik al

mvg

• Paul .

op de onderstaande link heb ik ook iets over gelezen maar er heeft nog niemand gereageerd of weet wat het nieuw passwoord is.

Hier klikken

Paul

• Eva van Belgacom

Beste,

het gaat hier inderdaad om een firmware update naar versie 60A06W die geleidelijk aan wordt doorgestuurd naar B-Box2 modems.

Bij het inloggen op de modempagina wordt het serienummer gevraagd dat zich op de sticker onderaan de modem bevindt. Dit is bedoeld als een extra beveiliging van de modem en is zowel voor beveiligde als onbeveiligde modems.

Mvg
      Eva van Belgacom

• Elsa

Hartelijk dank voor de uitleg Eva,

maar veel mensen zullen geinteresseerd zijn in het admin paswoord

gr, Elsa