Belgacom

Dit is een openbaar Forum resource  openbaarRSS

Onderwerp

patoe
    Belgacom Tv-foto's bekijken met PICASA
    Onderwerp geplaatst 9 oktober 2010 door patoeFavorite User , laatst bewerkt: 10 februari 2012
    5046 weergaven, 15 Opmerkingen
    Titel:
    Belgacom Tv-foto's bekijken met PICASA
    Content:

Dag ieder,

Op BTV is voorzien dat men met de hulp van het programma PICASA en Mijn Foto's  ,zijn private fotos  kan tonen en een diavoorstelling maken.

Het lukt me niet .

Ik geraak maar niet wijs uit die paswoorden en sleutelwoorden.

Heeft er iemand ervaring mee en kan me uitleggen hoe het feitelijk moet.

Een link met duidelijke uitleg is ook al voldoende.

De uitleg van  BGC en FAQ  hebben men niet geholpen.

Mijn welgemeende dank.

PATOE

reactie

• Bart

Hallo,

Wat lukt er niet exact?

Eventjes in het kort:

- om foto's te bekijken via BTV moet je uw foto's uploaden met Picasa applicatie of via Picasa web.

Hiervoor heb je een GOOGLE account nodig, en niet uw Belgacom account.

Je kan hier inloggen:  http://picasaweb.google.com/home   en daar uw foto's uploaden (als je wenst gebruik te maken van picasa web). Eenmaal geupload kan je dit via TV bekijken.

- In Belgacom TV, kan je uw fotos bekijken door uw google userid/passwoord in te geven, of door Search te doen naar uw naam (hangt af van de rechten die je gespecifieerd hebt)

mvg,

Bart

• patoe

Ik heb nu een picasa account;

Ik heb fotos staan van Peru op PICASA.

Moet ik nu eerst die fotos UPLOADEN met picasa?

Dan in BTV naar FOTOALBUMS gaan  en gebruikersnaam en paswoord ingeven.

Dit in ZOEKEN of MIJN FOTOS ? 

Mijn gebruikersnaam is een e-mail adres:Hoe typt men met de afstandsbediening  van BELGACOM een  @  ?

Als ik dat weet kan ik beginnen.

Reeds bedankt voor de info.

PATOE

• axs

het @tje staat er toch gewoon tussen als je op het onscreen toetsenbord kijkt. Dacht dat het ook ging met de 0 of een andere toets paar keer door te duwen (zoals een SMS)

• patoe

Bedankt voor de info.

We proberen tot het lukt.

Nog een prettige avond.

PATOE

• Eva van Belgacom

Beste Patoe,

Wat Bart aangeeft is correct. Merk wel op dat er een verschil is tussen het programmma Picasa en de online service Picasaweb. De foto's moeten dus staan op Picasaweb. Uploaden kan via de site (zoals Bart zegt) of via het gratis fotoprogramma Picasa.

Vriendelijke groet,
      Eva

• patoe

Het is ook gelukt.

Dit gaat wel gepaard met kwaliteitsverlies van de foto's.

gtjs

patoe

• likerk .

Heb ook veel foto's upgeload op " Pcasa 3"  telkens in diverse mappen

Ik kan een aantal mappen bekijken op BTV   (is vroeger door iemand gedaan die ik niet meer kan contacteren)

maar hoe krijg ik andere (reeds uogeloade) mappen op BTV ?   

Iets met instellingen per map   of is er een maximum voorzien ?

• Elsa

In geval er niemand voor de dag komt met een exact officieel of passend antwoord op je vraag of probleem,
      dan kan je in dit geval altijd eens een privé bericht sturen naar Eva van BGC met je vraag

Een privé bericht naar Eva van BGC sturen door
      HIER te klikken
      en zoveel mogelijk klantgegevens door te spelen.
      (b.v.b. naam, klantnr., tel.nr., contractnr., e-services login, e-mailadres, gsmnr.)

PS: Waar vindt u uw klantnummer, activeringscode en factuurdatum? klik hier

• jdm

Ik kopieer de foto's via de PC op een USB stick en bekijk ze dan rechtstreeks op mijn TV, eenvoudig en geen kwaliteitsverlies.

mvg

• Elsa

dit is natuurlijk het eenvoudigst zoals je zegt maar ik denk dat het iets tte maken heeft dat TS of iemand anders ook foto's wilt bekijken van bvb iemand anders (shared) via internet.

• likerk .

Heb het uiteindelijk gevonden, mede dank zij de reacties   en vooral in het feit dat Picasa en Picasaweb niet hetzelfde zijn  -    Het gaat zo in zijn werk:   eerst google account aanmaken, dan via Picasa foto's opladen, dan naar Picasaweb (plus.google.com) gaan en de foto's daar uploaden  -  Nadat dit gebeurd is zijn de foto's onmiddellijk zichtbaar op BTV    ---   Misschien is er nog een andere (kortere) manier   -  hopelijk kan ik hiermee ook anderen helpen

• Elsa

In ieder geval bedankt voor je feedback

Elsa

• sinjoor74

Bedankt voor de uitleg. Ik had het ooit al wel eens gedaan, maar was vergeten hoe het moest. Het kwaiteitsverlies is inderdaad nogal groot.

• Elsa

beter zoals JDM aangeeft via stick

• de fred

Ik geraak er dus niet aan uit ,ik ga naar services 

inloggen lukt,ik ga naar mijn fotos,dan komt er zoeken met KEYWORD of GEBRUIKERSNAAM...............................WAT IS DIT     KEYWORD

GEBRUIKERSNAAM